Yeni BMW M5 efsaneyi yeniden yazıyor, rakiplerine korku saldı

BMW, merakla beklenen yeni M5 modelini nihayet tanıttı. G90 kod adlı bu yeni nesil, M5 serisinde radikal değişiklikleri beraberinde getiriyor.
Bu yeni nesil M5, BMW’nin performans sedan anlayışını yeniden tanımlıyor. Ağırlığındaki artışa rağmen, hibrit teknolojisi sayesinde şimdiye kadarki en güçlü M5 unvanını alıyor. İşte karşınızda BMW’nin en güçlü ve en ağır M5’i.
HİBRİT GÜÇ, MAKSİMUM PERFORMANSYeni M5, ilk kez hibrit teknolojisini kullanıyor. 4.4 litrelik V8 motor, 585 beygir güç üretiyor. Buna eklenen 197 beygirlik elektrik motoru ile toplam güç 727 beygire ulaşıyor. Tork değeri ise etkileyici: 1.000 Nm. Bu güç, 8 ileri otomatik şanzıman aracılığıyla dört tekerleğe aktarılıyor.
Performans rakamları da göz kamaştırıcı. 0-100 km/s hızlanması 3,5 saniyede tamamlanıyor. 200 km/s’e ulaşmak için ise 10,9 saniye yeterli.
Maksimum hız elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış, ancak opsiyonel olarak 305 km/s’e yükseltilebiliyor.
AĞIRLIK ARTIŞI VE ELEKTRİKLİ MENZİLYeni M5’in en çok konuşulan özelliklerinden biri ağırlığı. Önceki nesle göre yaklaşık 500 kg daha ağır. Sürücüyle birlikte 2,5 ton sınırını aşıyor. Bu artışın ana sebebi, 18,6 kWh net kapasiteli batarya paketi.
Elektrikli sürüş menzili maksimum 69 kilometre olarak açıklandı. Şarj işlemi 7,4 kW hızında gerçekleşiyor, ileride 11 kW’a yükseltilmesi planlanıyor.
TEKNOLOJİ VE SÜRÜŞ DİNAMİKLERİM5, BMW Operating System 8.5 ile donatılmış. 12,3 inçlik gösterge ekranı ve 14,9 inçlik multimedya ekranından oluşan kavisli ekran, M’e özgü grafikler içeriyor.
Sürüş dinamikleri açısından da yenilikler var. Adaptif M şasi standart olarak geliyor. Beş farklı sürüş modu mevcut: Hibrit, Elektrikli, eControl, Dynamic ve Dynamic Plus.
Yeni M5’in üretimine Temmuz ayında Dingolfing’de başlanacak. Piyasaya sürülmesi ise Kasım 2024’te gerçekleşecek. Fiyatlar sedan için 144.000 Euro’dan başlıyor. Touring versiyonu ise sadece 2.000 Euro daha pahalı olacak.

Back To Top